“Fyzická zdatnosť je prvým znakom šťastia“ J.H.PILATES

Pilates

Čo je Pilates?

  • Efektívna metóda cvičenia, ktorá vytvára rovnováhu svalových skupín prostredníctvom ladných a koordinovaných pohybov tela s maximálnou koncentráciou mysle.
  • Zameraná na posilnenie „centra tela“, niekedy známym pod menom „core, powerhouse“. Centrum tela zabezpečuje celkovú dynamickú rovnováhu tela počas každodenných pohybových činností. Reaguje na zmenu polohy tela a pozície končatín voči gravitačnej sile. Pravidelným cvičením sa postupne nadobúda a obnovuje narušená rovnováha, ktorá je výsledkom nesprávnych pohybových návykov, zranení a pooperačných stavov.
  • Cvičením sa obnovuje rozsah pohybov v kĺboch a zvýši sa pružnosť svalov.
  • Pilates cvičenie môže byť prispôsobené akejkoľvek fyzickej zdatnosti - od začiatočníkov až k vrcholovým športovcom. Dokonca aj pre ľudí s bolesťami svalov, po operáciách a po úrazoch.
  • Cvičenie prebieha na podložke s použitím rôznych cvičebných pomôcok (fit lopta, over ball, pilates kruh, valec, arc, flowing tone, tonning balls, pilates pás, thera band), na cvičebných strojoch (reformer, exo chair, pilates panel).

Meno po zakladateľovi

Pilates nesie meno po zakladateľovi J. H. Pilatesovi, ktorý svoju metódu cvičenia presadzoval začiatkom 20. storočia. V tom období bola jeho metóda cvičenia určená pre každodenných ľudí – ako forma prevencie proti bolestiam pohybového aparátu a následne každodenné kondičné cvičenie pre celkovú zdatnosť.